Biblia, o serie de povestiri fantastice

N-am fost niciodata un crestin cu adevarat, chiar daca am fost botezat ortodox (cu forta) cand eram inca in scutece. De mic am evitat biserica si mai ales popii. Cand preotul venea la sfarsit de an cu miloaga, pardon botezul, si incepea sa stropeasca prin casa cu agheasma, ma ascundeam in sifonier de el. Adevarul e ca aveam si un complice – mama – care se posta in dreptul usii camerei mele, blocandu-i astfel accesul preotului mut si uluit de miscare.

Totusi, ca o familie credincioasa care se respecta, aveam in casa cel putin o biblie. Aveam una destul de veche, micuta si cu foile foarte subtiri. Am citit-o; nu pe toata, dar am citit mare parte din ea. Aveam in apropiere de locuinta o casa de adventisti printre care mi-am facut prieteni si cu care mai discutam despre religia lor. Si, cum nu aveam nicio baza, m-am gandit sa citesc biblia sa am habar. Nu vreau sa spun cat de tare ma amuza, dar am privit-o, chiar de la primele randuri citite, ca pe o carte de fictiune destul de bunicica (avand in vedere la cati oameni a „prins”).

In fine, cand m-am facut mai mare si am prins dragul vorbirii si a tuicii de la vreo pomana, „atacam” preotii cu intrebari din biblie cu care evident ca-i blocam si-i socam. Nu stiau ce sa raspunda si evident ca puneau totul pe seama „cuvantului domnului”. „Pai”, le ziceam, „biblia nu a fost scrisa de domnul, ci tot de oameni, nici macar nu a fost scrisa cap-coada, ea reprezentand o adunatura de povesti scrise de-a lungul istoriei.” Treaba era ca ii blocam, iar ei se scuzau ca mai aveau nu-stiu-ce botez sau inmormantare in alta parte si plecau.

Nu are rost sa intru in detalii despre ce reprezinta biblia pentru mine, ci doar va indemn sa urmariti videoclipul de mai jos care expune cam tot ce gandesc si eu. Nu stiu cine l-a facut, dar m-a bucurat enorm sa vad ca exista persoane care imi impartasesc gandurile.

In concluzie, eu ma consider ateu si nu cred ca exista un creator al Universului. Nimeni nu stie ce reprezinta Universul. Va pot spune doar atat: totul este relativ!

About creator


6 responses to “Biblia, o serie de povestiri fantastice

  • mutarimarian

    atunci de unde vi?ce faci dupa moarte?iti respecti parinti si religia lor?

    • creator

      De unde vin eu? Foarte complicat de raspuns. Eu cred ca toti – oameni, animale, plante s.a.m.d. – avem energie si aceasta energie ne leaga, facandu-ne un tot unitar interconectat. Cum a spus si Isus, „voi toti sunteti fratii mei”, asta putand sa insemne ca avem toti aceeasi energie care ne conecteaza unii de altii. Fiind un geniu al vremurilor, posibil cel mai inteligent om care a trait pe pamant, profetul Isus a inteles cine suntem, ce cautam pe aici sau unde ajungem dupa moarte si a incercat prin povetele si discipolii lui sa ne faca mai buni, mai corecti, mai onesti, mai familisti, mai iubitori. Greu. Razboaiele si ura dintre oameni nu au disparut. Problema e ca biblia nu a fost facuta de Isus, ci de discipolii discipolilor lui si relateaza doar ce a vrut biserica sau preotimea. Sunt mai multe evanghelii pe care nu au vrut sa le faca publice, pentru ca nu corespundeau doleantelor sefilor bisericii.
      Sa rezum, suntem energie si dupa moarte ajungem tot energie, dar in alta forma. Universul este energie. Totul este energie. De unde am venit, unde ajungem, cine si cum ne-a facut inca nu se stie, dar sunt destule teorii, daca vrei sa-ti faci propria parere. Eu ma mai gandesc la asta, imi iau timp sa reflectez, citesc, ma documentez, dialoghez si incerc sa inteleg. Poate nu voi reusi niciodata, dar ma voi stradui. Marii ganditori ai lumii spun ca „Dumnezeu e in fiecare, nu-l cauta in alta parte”, deci poate Dumnezeu este energia aceasta.
      Imi respect parintii, religia si opiniile lor. Respect orice om care are o decenta. Respect corectitudinea si onestitatea. Sunt corect si respectuos si cer asta tuturor.

      Sunt curios ce raspunsuri ai tu pentru intrebarile tale. Le astept. Am si eu o intrebare pentru tine: ti-e frica de Dumnezeu? Detaliaza. Multumesc!

  • lol

    Poate ca ai avut sansa sa nu fi cunoscut si partea intunecata a lumii, care crede ma nu e asa de placuta…dar te intreb eu daca totul e energie ceea ce si eu cred binenteles, dar asta nu inseamna ca nu cred ca exista un Creator atotputernic care a facut totul, deoarece nu apare nimic din nimic…intelegi? Ori daca tu spui ca Isus e profet inseamna ca esti ori martor al lui iehova ori mormon, ori musulman, ori yoghin, ceea ce inseamna ca tot frecventezi ceva…si daca citesti bine n biblie toate acestea sunt scrise….da si eu am stat si m am gandit de multe ori la adevarul absolut, insa culmea ca ajungem la concluzia ca adevarul absolut tot Dumnezeu il cunoaste…deoarece nu poate nici o fiinta umana sa aiba mintea lui Dumnezeu daca ar fi posibil atunci aceea fiinta ar fi nemuritoare, ar face minuni si ar fi intru totul cu El. Dar nimeni absolut nimeni nu poate detine adevarul absolut oricat s-ar stradui, pana si stiinta a capitulat si a demonstrat ca exista Dumnezeu. Si nu vb de oamenii obisnuiti vorbim de genii ale stiintei.
    lumea e duala daca nu stiai, pot fi doar doua cai, calea binelui si calea raului.
    Ori in prezent pe planeta exista un procent semnificativ de rau si balanta e toatal dezechilibrata, ori cineva trebuie sa restabilieasca echilibru, deci e nevoie de o mana a unei forte supreme…si nu prin distrugere sau control ar fi bine de facut aceasta echilibrare ci prin dragoste si compasiune si facerea binelui….
    Daca ai citi biblia ai vedea ca tot ce a fost exista, tot…crezi ca cineva acum cateva mii de ani putea sa cunoasca asta? ori daca oamenii nu se schimba niciodata de ce s-ar schimba Dumnezeu…ori daca ar fi Dumnezeu in fiecare din nou nu ar exista raul in oameni…intelegi tu? in ziua de azi gasesti un om bun cu adevarat cautand cu lupa…in rest gasesc oameni rai cu miile si milioanele…cel putin in romania, aici parca e din rau in mai rau…
    ori daca tu crezi ca suntem energie, atunci de ce crezi ca mor mereu oameni buni? pentru ca ei sunt energie buna ei sunt echilibrul…si raman cei rai…ori Dumnezeu daca exista si exista, eu zic ca permite asta sa si puna deoparte oamenii buni energia buna, ca la final sa distruga totul ca sodoma si gomora, ca potopul lui noe, ca lemuria, atlantida, etc si sa restabileasca echilibrul cu oamenii buni…insasi Einstein care a descoperit teoria relativitatii a ajuns sa spuna ca exista Dumnezeu..as mai discuta multe dar simt ca oricum vb singura

    • creator

      Sunt botezat crestin-ortodox. Ortodoxia este una dintre cele mai vechi religii de pe Pamant si ii respect „legile” cat pot de mult. Am libertatea de a alege sa cred ce vreau eu; darul nostru cel mai de pret este mintea. Consider ca Isus a fost un om foarte inteligent, geniu, profet, dar nu ca a fost „fiul Domnului”. Dintre toate planetele astea din Univers, Dumnezeu (daca ar exista ca o entitate fizica) si-a indreptat privirea catre micuta Terra si si-a trimis fiul?! Mi se pare amuzant.
      Ura care exista acum in lume distruge religii, tari, familii sau traditii. Oamenii au creat religiile pentru a putea manipula mai usor masele, folosindu-se de frica de necunoscut… sau de Dumnezeu. Sa-ti amintesc ca oamenii credeau inainte ca Pamantul este plat, ca Luna lumineaza prin propria-i putere sau ca fenomenele meteorologice vin de la Dumnezeu? Si cate si mai cate. Nu ne este in putere ACUM sa facem aprecieri despre Creator, fiindca nu facem decat speculatii. Energia s-a demonstrat ca exista si, momentan, nu am nicio idee de ce mai e mai departe…, iar daca tu crezi (si nu doar tu) ca adevarul absolut este Dumnezeu inseamna ca atat ne duce pe noi mintea in acest moment; suntem limitati. Evolutia omenirii va explica totul, cred, intr-un final. S-ar putea sa fim dezamagiti de adevar.
      Energia nu are legatura cu moartea. Moartea este fizica, reprezinta, de obicei, o expirare a corpului in care sta energia. Sunt morti de multe feluri, accidente, boli, crime, batranete si altele. Nu poti lega moartea de un cineva care decide. Si nu poti lega moartea de oameni buni sau rai. Daca un copil de 2 ani moare, nu poti spune ca a mai murit un om bun; poate ar fi crescut si ar fi ajuns un criminal in serie. Nu poti sa stii! Si nu, nu mor doar oamenii buni; asta m-a facut sa zambesc. (Aici as putea vorbi mai mult decat crezi, dar nu cred ca ai intelege.)

  • Costin

    in legatura cu interactiunea Stiinta-Religie sau Creator – energie necreata – materie -Univers am gasit o scriere foarte interesanta a Dl. Constantin Portelli – Logica Creatiei Divine.
    Este adevarat ca Isus Hristos nu ne-a lasat nimic scris si tot ce stim este scris de apostoli si completat mai apoi de Sfintii Parinti ai bisericii.
    Totusi cum se explica la nivelul acelor ani ( primii ani dupa rastignirea si Invierea Mantuitorului Hristos) intoarcerea Apostolului Pavel ( Saul din Tars) de la prigonirea lui Hristos si chiar uciderea „adeptilor sai” la a deveni cel mai mare propovaduitor al mesajului sau.
    Vorbim de primii ani ai propovaduirii invataturilor lui Hristos cand inca nu se definise biserica lui Hristos iar adeptii sai erau persecutati fiind vazuti ca niste eretici.
    Este adevarat si faptul ca biserica a manipulat sute de ani mintea omeneasca, dar inclin sa cred ca Orthodoxia a pastrat calea cea adevarata a mesajului mantuitorului Isus Hristos. In orthodoxie nu s-au intamplat fanatisme religioase ca in biserica crestina apuseana.

    • creator

      Adevarat! Sunt multe mistere in trecutul nostru ca omenire si multe minuni istorice. Nu mai stau sa le enumar. Doar pot sa spun ca misterele neelucidate ale vremurilor erau puse in seama divinitatii. Acest lucru uneori e deranjant, fiindca acceptam foarte usor ideile fara sa ne intrebam mai mult…
      Parerea mea este ca nu stim, cu inteligenta pe care o avem momentan, care este adevarul si care este semnificatia multor evenimente. Bâjbâim. Istoria le va dezvalui. Sau nu…

Lasă un comentariu